Ordinul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 2/2021 pentru aprobarea Procedurii de acordare a sumelor prevazute de art. 1 alin. (1) din OUG nr 220/2020 privind aplicarea unor masuri de protectie sociala dupa data de 1 ianuarie 2021, in contextul raspandirii virusului Sars-CoV-2

In cursul anului trecut, s-au acordat importante facilitati fiscale angajatorilor, pentru stimularea angajarii fortei de munca, din randul somerilor. Initial, facilitatea a fost acordata prin OUG nr. 92/2020, iar ulterior, prin OUG nr. 220/2020.

Procedura de aplicare a OUG nr. 220/2020 a fost adoptata prin Ordinul ANOFM nr. 2/2021.

Precizam ca, prin OUG nr. 220/2020, facilitatea se acorda pentru angajarea somerilor in varsta de peste 50 de ani care au fost concediati in timpul starii de urgenta sau in timpul starii de alerta (pentru ca li s-au desfiintat locurile de munca), pentru tinerii someri intre 16 si 29 de ani si pentru cetatenii romani care au fost concediati in strainatate si s-au intors in Romania, cu conditia indeplinirii si celorlalte conditii de mai sus.

Ajutorul acordat angajatorilor este de 50% din salariul brut, fara ca ajutorul sa depaseasca suma de 2.500 lei, pentru fiecare somer angajat in perioada 1 ianuarie – 1 septembrie 2021. De asemenea, este obligatorie mentinerea contractului de munca activ pentru cel putin 12 luni, in caz contrar facilitatea va trebui rambursata.

Procedura pe care trebuie sa o urmeze angajatorii interesati este simpla: Acestia vor trebui sa solicite acordarea facilitatii, printr-o cerere la care vor fi atasate urmatoarele documente:

  • declaratia pe propria raspundere, data de reprezentantul legal, din care sa rezulte ca societatea nu se afla in insolventa, lichidare, dizolvare si nici in intrerupere temporara de activitate;
  • actele de identitate ale somarilor angajati, in copie;
  • documente in baza carora s-a efectuat incadrarea in munca.

Cererea poate fi depusa la ANOFM in a carui raza isi are sediul angajatorul, atat in format lectric cat si electronic. Daca documentatia este incompleta, angajatorului i se va acorda un termen de 5 zile pentru a o completa, iar in urma aprobarii se va incheia intre angajator si ANOFM o conventie, pana cel mai tarziu la data de 1 septembrie 2021.

Ulterior incheierii conventiei, angajatorii vor depune lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita facilitatea, tabelul nominal cu somerii angajati, insotit de pontaj si de statul de plata pentru luna respectiva, semnat de salariati.

Ordinul nr. 2/2021 a fost publicat in Monitorul Oficial nr 17/07.01.2021, cu intrare in vigoare de la publicare.

 

Înscriere newsletter

Abonați-vă la newsletter pentru a fi la curent cu toate noutățile Avestis.

Vă rugăm să așteptați...

Mulțumim pentru înscrierea la newsletter!