Operatorii economici a caror activitate este afectata in contextual pandemiei SARS-CoV-2 au posibilitatea de a se adresa Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, pentru a obtine certificate de situatie de urgenta.

Procedura aplicabila este reglementata de Ordinul Ministrului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri nr. 791/2020, publicat in Monitorul Oficial nr. 248/25.03.2020.

Potrivit Ordinului nr. 791/2020, certificate de situatii de urgenta se emit in doua forme :

  1. Certificatul de tip 1 (albastru) pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate. Actul normativ include, in anexe, atat forma reglementata a certificatului cat si declaratia pe propria raspundere ;
  2. Certificatul de tip 2 (galben) – pentru solicitantii care cer acordarea in baza declaratiei pe propria raspundere, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor in luna martie 2020 cu un procent de minim 25% fata de media incasarilor din ianuarie – februarie 2020. Anexele actului normativ cuprind forma reglementata a certificatului, cat si declaratia pe propria raspundere ce este necesar a fi completata.

Aceste certificate vor fi folosite atat in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea de facilitati ori masuri de sprijin, cat si in relatiile comerciale, cu partenerii contractuali.

Cererea pentru eliberarea certificatului de situatie de urgenta se va depune numai in format electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea de va face automat, tot electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.

Foarte important este faptul ca documentele necesare se incarca in aceasta platforma, sub semnatura reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui imputernicit a acestuia, detinator de semnatura electronica. La randul lor, certificatele de situatie de urgenta vor fi valabile fara semnatura si stampila, iar verificarea lor se va putea efectua, pe platforma http://prevenire.gov.ro/, dupa serie si numar.

In termen de 5 zile de la publicarea acestui ordin, in Monitorul Oficial al Romaniei, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri va asigura adaptarea si functionarea platformei electronice mai sus mentionate, pentru  a putea asigura aducerea la indeplinire a masurilor implementate.

 

Înscriere newsletter

Abonați-vă la newsletter pentru a fi la curent cu toate noutățile Avestis.

Vă rugăm să așteptați...

Mulțumim pentru înscrierea la newsletter!